Zaterdag 9/2

10 februari 2019 - Le Mesnil-Amelot, Frankrijk

Voordat we het vliegtuig instappen...
Vanmorgen eerst soort van uitgeslapen. We hadden om 8:30 voor het ontbijt afgesproken. Het uitchecken was om 12:00 dus alle tijd. Daarna de koffers reorganiseren en dichtgeklapt, de lange broek en het warme vest bovenop voor vanavond in het vliegtuig. Heerlijk om weer naar huis te gaan maar het temperatuurverschil is wel heel erg groot. We zijn natuurlijk al vroeg klaar dus Deb en ik zijn bij Abdou in de bar aangeschoven. Ook leuk om hem, zonder de hele groep erbij, nog even te spreken over onze ervaringen in zijn land. Om 12:00 vertrekken we naar een superleuk tentje dat we iets verderop aan het strand hebben zien liggen. Ze nemen in de keuken ruim de tijd om het eten te maken dus we scoren nog wat last minute jurkjes van het rek ernaast, we schrijven de gevraagde beoordeling voor Abdou en we gaan nog even met de camera de buitenkeuken in. Om 14:30 laten we Kribi achter ons. Dit was wel het mooiste en schoonste plekje van Kameroen, goed dat dit aan het eind van de reis zit. We zijn een uurtje onderweg als Abdou zijn telefoon gaat: het hotel mist de sleutel van kamer 308....Hans!
We houden een tegemoet komende auto aan maar die gaat (helaas) niet naar Kribi. Er wordt naar verschillende busjes geseind en uiteindelijk vinden we  er om 15:45 1 die de sleutel terug naar het hotel wil/kan brengen. Geweldig.
In Douala gaan we rechtstreeks naar ons 1e hotel na aankomst. Hier drinken en eten we nog wat zodat we daarna ons geld kunnen doneren voor gids en chauf. We hebben 2 mooie envelopjes gemaakt die we bij de auto uitdelen. Hoewel er ook wel eens iets mis ging hebben we best geluk gehad met beide mannen. Ze rijden ons het laatste stukje naar het vliegveld en dan begint voor ons het circus van bagage inleveren, langs verschillende balies voor verschillende stempels en vinkjes en dat alles in tweevoud. Check check dubbelcheck. Ze laten niets aan het toeval over. 1 kleine ruimte met airco en daar is het wachten tot vertrek maar dan tekst Reinald dat volgens zijn info onze vlucht gecanceld is... Vooralsnog laten ze iedereen door en weten wij van niets.
Na alle paniek/verwarring die vanaf een aantal pc’s is ontstaan zijn we gewoon op tijd vertrokken vanuit Kameroen en zitten we nu, zondag 10/2, klaar voor het laatste stukje naar Amsterdam!

1. Marja Kenter:
    10 februari 2019
    Goh meiden wat een ervaringen. Het lijkt veel op de Afrikaanse verhalen van Ed, in ieder geval vergelijkbaar. Maar het is een mooie beleving geweest denk ik. Groetjes en ik hoop dat jullie goed thuiskomen.
  2. Thoke:
    10 februari 2019
    Wat leuk îs het dat ik jullie op deze manier kon volgen van een spannende, geweldige onvoorspelbare,gave reis. Welkom thuis.
  3. Ellen:
    10 februari 2019
    we zullen jullie verhalen missen, welkom thuis
  4. Brigitte Sluijter:
    10 februari 2019
    Wat een geweldige ervaring om jullie zo te volgen, Mirella ik kom snel op de thee om naar je verhalen te luisteren.