Zondag 3/2

4 februari 2019 - Melong, Kameroen

Alweer een dag voorbij. Omdat het te gevaarlijk in Bamenda was hebben we hier in Melong 2 nachten. Wat een prachtige locatie is dit toch. Zoveel rust. En zo lekker eten. Met liefde bereid en dat proef je. Afgelopen nacht niet heel best geslapen. Zowel Deb als ik ontzettend gedroomd wat we voorgaande dagen niet hebben gedaan. Deb al 2 dagen zonder stem, verkouden en ik vanmorgen met een knetterende hoofdpijn wakker en dan heb ik het nog niet eens over die gezellige stoelgang waar we niet vanaf komen. Dus de geplande wandeling/ beklimming van een uurtje of 5 keken wij niet erg naar uit. Maar we zijn uiteraard vol goede moed gestart. Lang verhaal kort (🤔) met zn 3en zijn we halverwege omgekeerd met onze gids en die andere 2 zijn doorgelopen met de berggids. Wij zijn via een omweg door dorp terug gelopen wat heerlijk was en leuke plaatjes opleverde en wat uiteindelijk nog goed was voor zo’n 10 km. Lekker even ontspannen tot rest terug was en toen met zn allen geluncht. Er vliegen hier prachtig gekleurde vogeltjes en het stikt van de hagedissen. Waaronder super mooie blauwe. Dus Deb en ik hebben de middag deels gevuld met het in beeld vangen van allerlei vliegend gespuis en ander ongedierte.
Omdat we de traditionele maskerdans in Bamenda hebben moeten missen heeft onze gids met de berggids voor een gezellig Kameroens huiskamerconcert gezorgd. Hoewel we achter een hegje zaten ontkwamen we er niet aan een dansje mee te wagen. Hilarisch. Voordat het helemaal uit de hand zou lopen (ze hielden echt nooit meer op) heeft onze gids ingegrepen door te zeggen dat ze nu echt mochten stoppen.
Onze hutjes mogen dan kraken van de hagedissen, lang leve de klamboe, de douche hier is echt heerlijk! Wat is het lekker als je onder een goede warme straal lekker je haar kan wassen. Genieten. Dat is sowieso wederom gelukt vandaag. Na het eten gewacht op de gendarmerie dus nu veilig onze mandjes in.