Woensdag 30/1

30 januari 2019 - Yaoundé, Kameroen

Na het ontbijt zijn we vanmorgen met “de cameraploeg” door het dorpje gelopen voor foto’s. De mensen zijn echt heel lief en laten zich graag fotograferen, we merken dat we niet de eerste toeristen met camera’s en cadeautjes zijn. Ik vind de zichtbare armoede erg confronterend. Als we de school op stelten hebben gezet is het tijd om te vertrekken. We gaan door naar een opvangpark voor primaten. Het is inmiddels bloedheet maar nadat we alle do’s (1st plassen voor de rondleiding) en don’ts (geen gekke bekken naar de apen) hebben gelezen gaan we het park in. Apen worden hier serieus bedreigd met uitsterven maar dit is een erg mooi opvangproject.
Tijd voor lunch. We worden naar Yaounde gereden. Wat een verschil met het platte land. Wat een land, wat een stad, wat een chaos en wat een indrukken. Ik dacht dat het verkeer in Marrakesh chaotisch was maar het kan echt erger. Na een lunch tussen de welgestelde Kameroeners en een rondrit door de stad worden we bij ons hotel afgeleverd. Gids en chauf zijn een avond vrij en wij genieten van een warme douche en een schoon bed. Morgen weer vroeg dag.